Cum să NU te promovezi pe social media în 2024

Pensive young attractive girl reading book and sitting on chair

Pensive young attractive girl reading book and sitting on chair isolated on a orange background

Conform unei statistici întocmite de Global WebIndex, consumul de social media a crescut exponențial în 2024. Comparativ cu luna ianuarie a anului trecut, a fost înregistrată o evoluție de aproximativ 8% – de la 4.72 miliarde utilizatori la 5.04. Statistica a fost efectuată în decurs de 12 luni, fapt care demonstrează încă o dată puterea incontestabilă a mediului online.

În ciuda importanței crescute pe care au dobândit-o platformele sociale, mulți antreprenori încă abordează greșit strategiile de promovare. Procesul este și mai provocator tocmai pentru că atenția prospecților este din ce în ce mai scăzută. În 2024 succesul companiei tale stă în inițiative durabile, nu în tendințe de moment. Mai multe despre secretele unei promovări reușite, dar și câteva trucuri la care să fii atent/ă poți afla în rândurile de mai jos.

Lucruri pe care le faci greșit în promovarea pe social media

Știai că un utilizator petrece în medie 2 ore și 20 de minute pe rețelele sociale? Este singura șansă pe care o ai pentru a le trezi interesul, dar nu toți sunt dispuși să cumpere sau să-ți acorde credibilitate.

Dacă ai conturi pe social media și postezi aproape zilnic, dar nu vezi niciun rezultat, sigur greșești undeva. Iată care sunt cele mai frecvente erori pe care le faci în efortul de a deveni cât mai vizibil pe piață:

  • Ești orientat/ă prea mult către vânzări – Într-o primă fază, audiența trebuie să te cunoască, să vadă ce valori te susțin în demersul profesional, dar și povestea care stă în spatele brandului. Evită postările repetitive, promoționale excesive sau cele care nu oferă nimic valoros publicului tău. Folosește call-to-action-uri puternice, care trezesc  emoții durabile și care inspiră clienții să ia decizii.
  • Nu apelezi la o agentie SEO – Probabil o să zici că nimeni nu cunoaște mai bine compania decât tine. Este una dintre percepțiile greșite ale multor antreprenori aflați la început de drum. Adevărul e cu totul altul – colaborarea cu experți în domeniu te poate ajuta să rămâi relevant și consecvent în contextul în care tendințele se schimbă constant.
  • Vrei să apari pe pe toate platformele – Nu-ți pierde timpul cu toate rețelele sociale, doar pentru că este la modă. Identifică platformele pe care se află publicul tău țintă și concentrează-ți eforturile acolo. O analiză mai amănunțită a impactului pe care îl poți avea în online o poți obține de la o agentie seo Bucuresti. Vei primi rapoarrte complete ale activității lunare.
  • Nu pui suficient accent pe partea vizuală – Un mesaj bun nu poate atinge aceleași rezultate în lipsa unui suport grafic corespunzător. O imagine face cât o mie de cuvinte, așa că nu te rezuma la variante standard sau copiate de pe diverse site-uri. Fii original/ă și fă ca totul să se completeze armonios – atât din punct de vedere vizual, cât și al autenticității informațiilor transmise.
  • Nu te implici direct în strategia de promovare – Nu e vorba doar de postarea constantă, ci și de gradul de relevanță. În 2024, marketingul experiențial câștigă teren. Utilizatorii vor interacțiuni reale cu brandurile pe care le urmăresc. Cel mai bine ar fi să creezi o rubrică specială de storytelling, fun facts sau testimoniale amuzante. Nu uita – ca să le împachetezi frumos vei avea nevoie de servicii copywriting.

Eforturile de promovare susținute îți pot asigura drumul către o vizibilitate sporită.

Apelează și tu la o echipă de specialiști și bucură-te de avantajele pe care le garantează!

About The Author